Return Merchandise Authorization

מה זה Return Merchandise Authorization?

מה זה RMA?

R.M.A. -  Return Merchandise Authorization (מילולית - אישור החזרת סחורה) הוא הליך של החזרת מוצרים לשולח (החברה המייצרת). הליך זה הוא חלק מעבודתה השוטפת של חברת שילוח בינלאומי. טבעי שהובלה בין יבשתית, המתבצעת באמצעות שילוח יבשתי, אווירי או ימי, ייווצר, לפעמים, מצב שבו תידרש החזרת מוצרים בשל סיבות שונות.

 

מדובר בהליך לוגיסטי מורכב המחייב שליטה מלאה, און ליין, על מכלול תהליכי ההובלה והשילוח, היבטים כספיים הכרוכים בעלויות תיקונים, זיכויים, עלויות הובלה ועוד. חלק בלתי נפרד מההליך כולל גם היבטים שונים של אבטחת איכות (שבמסגרתם עשויה להתברר הסיבה לתקלה ולקלקולים, ובחירת אופן התיקון המתאים והמהיר ביותר).

 

היות שפעולת שילוח מטענים בינלאומית מחייבת את החברה לנהל מערך חובק עולם של יצוא ויבוא מטענים מסחריים וחפצים יקרי ערך (אישיים, אמנותיים ועוד) ומעצם העובדה ששילוח כרוך בשיתופי פעולה של עמילי מכס, סוכנים, נהגים, סבלים ומובילים - פיקוח, בקרה ושליטה מלאה - שנעשית באמצעות מחשב - על כל התהליך, יש לקחת בחשבון היתכנות מצב, שבו תידרש החזרת סחורה בשל פגמים שונים.

 

על אף המאמצים הרצופים להבטיח את תקינותם ושלמותם של כל הסחורות, שינוען והובלתן ממקום למקום חושפת אותן, באופן בלתי נמנע, לסיכונים שונים. הליךR.M.A הוא הליך שבו מעורבים כל שדרות הניהול והדרגים הביצועיים של חברת השילוח. לכן, נדרש תיאום מלא בין כל הגורמים בה. על מנת לכונן נוהל אחיד ומחייב של החזרת סחורות פגומות ותיקונן - מתחייבת הגדרה מסודרת של ההליך.

return merchandise authorization

הנחת העבודה

הנחת עבודה המתמצה בשתי מלים – הכול צפוי – מחייבת להיערך למצבים שונים, אשר קשה לאמוד את מידת הסבירות של היתכנותם, אבל ודאי אין להוציא מכלל אפשרות שבמסגרת תהליך השילוח יחולו פגמים וסחורות יתקלקלו בתהליך מורכב וחוצה יבשות.

 

במסגרת מאמציה הקבועים של חברת שילוח בין לאומי לעשות כל שעל ידה על מנת לשלח את הסחורות ולוודא את הגעתן ליעדן במועדן, כלולה גם הסדרת נושא החזרת סחורות ללקוחות.
הנושא מוסדר על ידי קביעת מדיניות ברורה ומחייבת של אחריות החברה על המוצרים, תוך השקעת מאמצים ומשאבים לשמירה על תקינותם ושלמותם בכל תהליך השילוח, החל מקליטת הסחורה וכלה במסירתה לנמען.

 

במסגרת הנהלים מעוגנת התחייבות החברה לתקן או להחליף את הסחורה הפגומה תוך הגדרת מסגרת זמן סבירה לכך. החברה שוקדת על הפקת לקחים, לומדת ומתחקרת את בעיות האיכות ועורכת על פיהן את ההתאמות הנדרשות.

 

חשוב לציין, כי עצם קיומו של הליך של החזרת מוצרים ללקוחות מעיד על מודעותה של החברה לאחריותה כלפי לקוחותיה כמי שאחראית על שלמות המטען שהיא משלחת למקומות רבים ברחבי העולם – באוויר, ביבשה ובים.

 

הליך החזרת מוצרים ללקוחות מעודן ומוטמע בנהלים ברורים ומחייבים את כל אנשי החברה לאורכה ולרוחבה. אשר על כן, כאשר אנשים וחברות מבקשים לשלוח סחורות מעבר לים הם פונים באופן טבעי אל חברת שילוח המסוגלת לתת להם מענה איכותי ובטיחותי.