הובלה ימית – כיצד הכל מתנהל?

 

משלוח  גלובלי

בעולם הכלכלי הגלובלי החשיבות של הגבול הבינלאומי מטושטש. כיום חברה גלובלית אחת יכולה לייצר מוצר אחד ב-3 מדינות שונות. התופעה הזו נפוצה עד כדי כך שכיום יש בעיה אמיתית לקבוע באיזו מדינה נוצר מוצר זה או אחר לצורך יישום כללי מקור. כל התהליך הזה של מעבר סחורות ממדינה למדינה בכמויות מסיביות שכאלה מחייב מערך שילוח בינלאומי משומן היטב המשלב אחסון ואבטחה על ידי מחסנים להשכרה כחלק מתהליך המשלוח הימי.

מחירי הובלה ימית

היתרון הראשון של יצוא ימי הוא במחיר הזול שלו. המחיר של הובלה ימית כיום הוא כזה שאינו משפיע הלכה למעשה על המחיר הסופי של המוצר ללקוח. החשיבות של זה מאוד קריטית כי זה מה שמאפשר לחברה גלובלית ביתרון יחסי של כל מדינה.
כך למשל חברת טקסטיל תעצב את הדגמים של השנה הבאה בארה”ב, כי שם יש את כוח האדם המוכשר ביותר למשימה, תקנה את הבדים בהודו במחיר הנמוך ביותר, את הבדים תעביר בשילוח ימי לסין, שם תבצע את התפירה כי כוח האדם זול יותר. בסופו של תהליך הייצור, החברה תעביר את הסחורה באמצעות הובלה ימית לכל מקום בעולם לנקודות המכירה. המערכת הזו משתמשת בשלוש מדינות שונות לצורך ייצור המוצר. שיטה זו לא הייתה אפשרית ללא שילוח ימי.

המסמכים הדרושים

שילוח ימי מערב מעבר סחורות בין המדינות. נכון שהתהליך הזה פשוט יותר מבעבר ומתפקד בצורה טובה, אך עודנו תחום מקצועי המחייב התמחות. יש הרבה ניירת שצריך לדאוג לה בכל מעבר גבול. ניירת לא תקינה עלולה ליצור עיכובים במשלוחים, וזה מאוד לא מקובל. מסמך בסיסי והכרחי בתחום יצוא ימי זה שטר המטען. מסמך זה משמש כ”כרטיס ההפלגה” של הסחורה. הוא מפרט בעיקר את פרטי ההפלגה ומהווה אישור  שהסחורה נשלחה.
כדי לדעת מה יש בפנים, יש את החשבונית. נייר זה מפרט מה בדיוק כולל המשלוח, כמה פריטים, איך הכול ארוז וכמובן את המחיר. ישנה עוד שורה ארוכה של מסמכים בתחום הובלה ימית. כל אחד מהם חייב להיות כתוב בצורה מדויקת, אחרת זה יוצר בעיות קשות בתהליך.

איך מתנהלת הובלה ימית?

שילוח ימי מורכב ממספר גדול של קווים קבועים בין הנמלים השונים. כמו שיש לוח זמנים מסודר למטוסים ולאוטובוסים, יש גם לוח זמנים קבוע לאניות סוחר. יש לזכור שלא כל אנייה יכולה להיכנס לכל נמל. ישנם נמלי ענק כמו הונג קונג ורוטרדם שיכולים לקלוט ולפרוק אונייה ענקית בתוך זמנים סבירים. ישנן אוניות גדולות במיוחד הנעות על הציר שבין שני נמלים גדולים. הלכה למעשה רק הם יכולים לקלוט את האוניות הללו, והאוניות הללו נבנו במיוחד בשביל הנמלים האלה.
מה שקורה זה שיש היקפי מסחר גדולים  במיוחד בין הונג קונג לאירופה, ולכן האוניות הגדולות מלאות כל הזמן. הגודל שלהן נותן מענה לצורך ההולך ועולה בתחום הובלה ימית בין שתי הישויות הכלכליות החזקות הללו המהוות את צוואר הבקבוק למעברי סחורות באמצעות שילוח ימי בין דרום מזרח אסיה למערב אירופה.

לחברת ס.א.מ. שיפינג מערך בנוי היטב לצורך ביצוע שילוח ימי מהיר ויעיל. המקצוענים שלנו ידאגו לסדר את כל הניירת שצריך והנהגים יגיעו בדיוק בזמן כדי לאסוף את הסחורה.
החברה תבצע עבורכם את כל תהליך השילוח הבינלאומי מבלי שתרגישו שהמשלוח שלכם חצה גבול בינלאומי.

השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם

מידע נוסף

הובלה ימית – כיצד הכל מתנהל?

 

משלוח  גלובלי

בעולם הכלכלי הגלובלי החשיבות של הגבול הבינלאומי מטושטש. כיום חברה גלובלית אחת יכולה לייצר מוצר אחד ב-3 מדינות שונות. התופעה הזו נפוצה עד כדי כך שכיום יש בעיה אמיתית לקבוע באיזו מדינה נוצר מוצר זה או אחר לצורך יישום כללי מקור. כל התהליך הזה של מעבר סחורות ממדינה למדינה בכמויות מסיביות שכאלה מחייב מערך שילוח בינלאומי משומן היטב המשלב אחסון ואבטחה על ידי מחסנים להשכרה כחלק מתהליך המשלוח הימי.

מחירי הובלה ימית

היתרון הראשון של יצוא ימי הוא במחיר הזול שלו. המחיר של הובלה ימית כיום הוא כזה שאינו משפיע הלכה למעשה על המחיר הסופי של המוצר ללקוח. החשיבות של זה מאוד קריטית כי זה מה שמאפשר לחברה גלובלית ביתרון יחסי של כל מדינה.
כך למשל חברת טקסטיל תעצב את הדגמים של השנה הבאה בארה”ב, כי שם יש את כוח האדם המוכשר ביותר למשימה, תקנה את הבדים בהודו במחיר הנמוך ביותר, את הבדים תעביר בשילוח ימי לסין, שם תבצע את התפירה כי כוח האדם זול יותר. בסופו של תהליך הייצור, החברה תעביר את הסחורה באמצעות הובלה ימית לכל מקום בעולם לנקודות המכירה. המערכת הזו משתמשת בשלוש מדינות שונות לצורך ייצור המוצר. שיטה זו לא הייתה אפשרית ללא שילוח ימי.

המסמכים הדרושים

שילוח ימי מערב מעבר סחורות בין המדינות. נכון שהתהליך הזה פשוט יותר מבעבר ומתפקד בצורה טובה, אך עודנו תחום מקצועי המחייב התמחות. יש הרבה ניירת שצריך לדאוג לה בכל מעבר גבול. ניירת לא תקינה עלולה ליצור עיכובים במשלוחים, וזה מאוד לא מקובל. מסמך בסיסי והכרחי בתחום יצוא ימי זה שטר המטען. מסמך זה משמש כ”כרטיס ההפלגה” של הסחורה. הוא מפרט בעיקר את פרטי ההפלגה ומהווה אישור  שהסחורה נשלחה.
כדי לדעת מה יש בפנים, יש את החשבונית. נייר זה מפרט מה בדיוק כולל המשלוח, כמה פריטים, איך הכול ארוז וכמובן את המחיר. ישנה עוד שורה ארוכה של מסמכים בתחום הובלה ימית. כל אחד מהם חייב להיות כתוב בצורה מדויקת, אחרת זה יוצר בעיות קשות בתהליך.

איך מתנהלת הובלה ימית?

שילוח ימי מורכב ממספר גדול של קווים קבועים בין הנמלים השונים. כמו שיש לוח זמנים מסודר למטוסים ולאוטובוסים, יש גם לוח זמנים קבוע לאניות סוחר. יש לזכור שלא כל אנייה יכולה להיכנס לכל נמל. ישנם נמלי ענק כמו הונג קונג ורוטרדם שיכולים לקלוט ולפרוק אונייה ענקית בתוך זמנים סבירים. ישנן אוניות גדולות במיוחד הנעות על הציר שבין שני נמלים גדולים. הלכה למעשה רק הם יכולים לקלוט את האוניות הללו, והאוניות הללו נבנו במיוחד בשביל הנמלים האלה.
מה שקורה זה שיש היקפי מסחר גדולים  במיוחד בין הונג קונג לאירופה, ולכן האוניות הגדולות מלאות כל הזמן. הגודל שלהן נותן מענה לצורך ההולך ועולה בתחום הובלה ימית בין שתי הישויות הכלכליות החזקות הללו המהוות את צוואר הבקבוק למעברי סחורות באמצעות שילוח ימי בין דרום מזרח אסיה למערב אירופה.

לחברת ס.א.מ. שיפינג מערך בנוי היטב לצורך ביצוע שילוח ימי מהיר ויעיל. המקצוענים שלנו ידאגו לסדר את כל הניירת שצריך והנהגים יגיעו בדיוק בזמן כדי לאסוף את הסחורה.
החברה תבצע עבורכם את כל תהליך השילוח הבינלאומי מבלי שתרגישו שהמשלוח שלכם חצה גבול בינלאומי.

השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם

מידע נוסף